Tuesday 26 August 2014

går in i en butik och tittar

Än en gång, du ser reklam för Zune MP3-spelare på nätet, speciellt Zune Marketplace. Det innebär att det finns definitivt hopp för Zune.

Naturligtvis gör iPod inte har en stor, ja, stor del av mp3 världen, som säger Microsoft kan inte stå tillbaka och ta resten. Hittills har de gjort ett ganska bra jobb.

En sak som gör att Zune kan konkurrera med iPod är mängden av tillbehör som du kan hitta för produkten samt variation i färger av alla Zunes.

Du skulle bli förvånad över hur många människor gör sina beslut baserat på vilken färg en mp3-spelare är, och sedan visar det sig till en tävling av färgerna. Både iPod och Zune har samma, och olika färger, som definitivt kommer att göra skillnad för en del av sina kunder.

Såsom rosa Zune 30GB, det finns en hel del kvinnor där ute som helt enkelt älskar färgen rosa. Nu om de är promenader genom köp eller mål med avsikt att en mp3-spelare, och deras favoritfärg är rosa, vad kommer härnäst?

De går ner i gången med mp3-spelare, och de ser mycket av iPod med svart, vit, kricka, men ingen rosa. De håller tittar ner och gissa vad, theres en Zune, och rosa. Tror du verkligen att hon kommer att vända och en vanlig färgad iPod? Nix, hon kommer att den rosa Zune 30GB.

Men det blir lite mer komplicerat när det kommer till Black Zune 80GB, det är där först till kvarn brukar vinnaren. Eftersom både iPod och Zune har en svart version av sin mp3-spelare, det kommer att bli tufft att kämpa för färgen.

Ett sätt att vinnaren kan få en försäljning är genom reklam innan kunden som fattar beslutet att köpa en mp3-spelare, om de hade gjort forskning och fann det ena eller det andra, än det skulle kunna vara en viktig faktor.

En annan är utseende, om någon går in i en butik och tittar på många olika mp3-spelare, men gillar utseendet på Black Zune 80GB bättre än iPod, kan de välja att en istället för iPod.

Thats skönheten i reklam, om ett företag har möjlighet att marknadsföra sina produkter, få deras utseende och logotyp innan de ser resten av tävlingen, det är i påsen.

De är ganska mycket kunna eliminera en stor del av tävlingen helt enkelt genom reklam, men om någon gör sin forskning, det kommer till preferenser.

Återigen, Zune MP3-spelare definitivt har sin potential att bli en stor tids competitior till iPod, men bristen på reklam samt inte är lika populär som iPod, kommer det att bli en tuff backe att klättra.

Men, allt är möjligt, och om ett företag kan göra det, är Microsoft en av de första som någons lista. Tvivla inte om du ser Zune gör en stor kör mp3-spelare på marknaden snart, oavsett om det är med en ny revolutionerande mp3-spelare, eller en riktigt cool telefon encorporated med en mp3-spelare.

No comments:

Post a Comment